Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2009-11-01

Jakie koszty można refakturować na podwykonawców

Wykonujemy roboty budowlano-montażowe na rzecz inwestorów, zatrudniając przy tym podwykonawców. Ponosimy także wszelkie koszty związane z pozyskaniem kontraktu, ubezpieczeniem oraz zabezpieczeniem należytego wykonania robót. W umowach z podwykonawcami zawarta jest m.in. klauzula o proporcjonalnym udziale w kosztach ubezpieczenia budowy od ryzyka budowlanego, zużycia wody, energii elektrycznej, ogrzewania, nadzoru. Kosztami wykupu polisy ubezpieczeniowej i gwarancji ubezpieczeniowych obciążani są wykonawcy robót poprzez wystawione faktury VAT. Na pozostałe koszty są wystawiane refaktury bez doliczania marży. Zawarta z ubezpieczycielem umowa dotyczy tylko odpowiedzialności naszej firmy jako głównego wykonawcy. Jak należy udokumentować obciążenie podwykonawców kosztami związanymi z realizacją budowy? Czy obciążając ich kosztami ubezpieczenia i gwarancji ubezpieczeniowych, należy wystawiać notę, rachunek czy fakturę VAT ze stawką 22%?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00