Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2017-02-02

Czy kary umowne za niewłaściwe zachowanie pracowników ochrony stanowią koszty podatkowe

PROBLEM

ABC sp. z o.o. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie ochrony osób i mienia. Usługi te są świadczone kontrahentom na podstawie stałych umów. Umowy te zawierają postanowienia, zgodnie z którymi spółka w określonych przypadkach będzie zobowiązana do zapłaty kar umownych na rzecz kontrahenta. Zdarzenia te są związane z niewłaściwym zachowaniem pracowników/współpracowników spółki (dalej zwani łącznie pracownikami), którzy są odpowiedzialni za wykonanie usług ochrony osób i mienia, np. niestawienie się lub spóźnienie albo niewystarczająca liczba obchodów chronionego obiektu.

Lista zdarzeń powodujących obowiązek zapłaty kary umownej zależy od specyfiki działalności prowadzonej przez ochranianego klienta. Zdarzenia powodujące obowiązek zapłaty kar umownych powstają pomimo podejmowanych przez spółkę działań im przeciwdziałających (kontrole pracowników pod względem trzeźwości, wyglądu, zachowania itp., szkolenia pracowników pod kątem wywiązywania się z zawartych umów). Czy kary umowne uiszczone z tych tytułów spółka może zaliczyć w koszty uzyskania przychodów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00