Porada
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym
PROBLEM
Jednostka gospodarcza w ramach prowadzonej działalności wynajmuje lokal. W lokalu tym dokonano kilku niezbędnych prac adaptacyjnych, co stanowiło tzw. ulepszenie w obcym środku trwałym, które jest amortyzowane. W związku z rozwojem firmy (dodanie nowych usług) planujemy rozwiązać umowę najmu i przenieść prowadzoną działalność do innego lokalu. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym? Czy poniesione koszty ewentualnej fizycznej likwidacji inwestycji w obcym środku trwałym należy ewidencjonować jako koszty podstawowej działalności gospodarczej czy też jako pozostałe koszty operacyjne? Czy niezamortyzowana część inwestycji w obcym środku trwałym będzie stanowić koszt podatkowy? Jeśli uda się wynegocjować zwrot części nakładów od wynajmującego, to czy będzie on stanowił przychód podatkowy?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right