Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-05-17

Jakie są skutki złożenia błędnego oświadczenia przez zleceniobiorcę

PROBLEM

W kwietniu 2016 r. w naszej firmie zatrudniliśmy zleceniobiorcę, który zaznaczył w oświadczeniu, że wykonuje inną umowę zlecenia i otrzymuje z tego tytułu kwotę 1750 zł. W związku z tym został zgłoszony do ubezpieczenia emerytalnego i rentowych obowiązkowo. W maju br. wypełniając oświadczenie zaznaczył, że wynagrodzenie z pierwszej umowy zlecenia wykonywanej od 2014 r. wynosi 1950 zł. Do oświadczenia dołączył ksero tej umowy, z której wynika wynagrodzenie w stałej miesięcznej stawce, wyższej niż tegoroczne minimalne wynagrodzenie, oraz kopię rachunku za kwiecień (z potwierdzeniem odbioru pieniędzy w kwietniu). Okazało się, że zleceniobiorca, składając oświadczenie za kwiecień, wstawił błędną kwotę. Jak powinniśmy w tej sytuacji postąpić? Czy możemy sami skorygować zgłoszenie i dokumenty rozliczeniowe tej osoby, czy powinniśmy złożyć w ZUS wniosek o ustalenie zakresu podlegania ubezpieczeniom przez zleceniobiorcę?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00