Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2015-11-02

Jak ustalić moment powstania przychodu przy sprzedaży bonów gastronomicznych

PROBLEM

Spółka z o.o. prowadzi restaurację. Jednym z elementów prowadzonej akcji marketingowej jest sprzedaż bonów na realizację określonych usług w terminie nie dłuższym niż 1 rok. Bony to dokumenty na okaziciela o określonej wartości nominalnej uprawniające do bezgotówkowego zakupu usług gastronomicznych. Po otrzymaniu zapłaty wystawiamy faktury zaliczkowe. Klienci nabywają bony, płacąc ich cenę nominalną. Bony nie będą realizowane po upływie terminu ich ważności. W przypadku gdy wartość zakupionej usługi gastronomicznej przewyższa kwotę, na jaką opiewa bon, klient jest obowiązany dopłacić wynikającą z tego tytułu różnicę gotówką. Wówczas wystawiamy fakturę na całą kwotę. Kiedy w tym przypadku powstaje przychód ze sprzedaży bonów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00