Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2015-07-02

Jak ująć w księgach rachunkowych wyksięgowanie kosztów ubezpieczenia po kradzieży samochodu

PROBLEM

W marcu 2015 r. przedłużyliśmy ubezpieczenie samochodu osobowego będącego środkiem trwałym o następne 12 miesięcy (polisa od 1 kwietnia 2015 r. do 31 marca 2016 r.). Koszt składek został aktywowany na koncie 640 "Rozliczenia międzyokresowe kosztów", przy czym w kosztach kwietnia 2015 r. została jednorazowo ujęta kwota ubezpieczenia przypadająca na 2015 r. 10 czerwca 2015 r. samochód został skradziony. Czy wyksięgowując samochód z ewidencji środków trwałych, należy również od razu "wyksięgować" koszty ubezpieczenia przypadające na 2016 r. pozostające nadal na koncie "Rozliczenia międzyokresowe kosztów"? Jak ująć w księgach rachunkowych wyksięgowanie kosztów ubezpieczenia?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00