Zwolnienie z VAT dostaw towarów pochodzących ze zbiórek - nowe regulacje
Zmiany zasad organizowania zbiórek publicznych, które zostaną wprowadzone od 18 lipca 2014 r., zostały połączone ze zmianami zasad stosowania zwolnienia z VAT obejmującego dostawy towarów nabytych przez organizacje pożytku publicznego (dalej: OPP) w ramach zbiórek oraz za środki pieniężne pochodzące ze zbiórek. Dzięki zmianom zwolnienie to będzie miało szersze zastosowanie niż dotychczas. Obejmie ono dostawy towarów pozyskanych/sfinansowanych z wszelkich zbiórek, a nie tylko zbiórek publicznych. Przedstawiamy, jakie warunki muszą spełnić OPP, aby skorzystać ze zwolnienia z VAT dostaw towarów pochodzących/sfinansowanych ze zbiórek, poczynając od 18 lipca 2014 r.
Zwolnienie z VAT dostawy towarów pochodzących ze zbiórek oraz dostawy towarów nabytych za środki pieniężne pochodzące ze zbiórek wynika z § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku. Od 18 lipca 2014 r. zwolnienie to będzie miało zastosowanie, jeżeli będzie spełnionych 10 warunków. Częściowo będą one odmienne od obowiązujących przed 18 lipca 2014 r. Warunki stosowania zwolnienia z VAT przedstawiamy w tabeli. Zmienione lub nowe warunki zwolnienia zostały wyróżnione pogrubioną czcionką.