Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-08-29

Jak rozliczać wydatki i wpływy związane z pokrywaniem szkód powstałych z przyczyn naturalnych

Przedsiębiorcy w okresie letnim narażeni są na straty w mieniu wynikające z działań natury. Grad, burze, huragany niszczą samochody, towary i uprawy. W przypadku gdy mienie to zostało ubezpieczone, przedsiębiorcy mogą liczyć na otrzymanie odszkodowań. Powstają w związku z tym problemy podatkowe z rozliczeniem zarówno poniesionych strat, jak i otrzymanych odszkodowań.

Jak traktować podatkowo odszkodowanie otrzymane za zniszczony środek trwały

PROBLEM

Należąca do spółki komandytowej maszyna (generator) została zniszczona w trakcie burzy. Firma otrzymała odszkodowanie od ubezpieczyciela. Za odszkodowanie został zakupiony nowy generator. Czy otrzymane odszkodowanie jest w takiej sytuacji przychodem? Co z amortyzacją zniszczonego środka trwałego?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00