Porada
Jak wykazywać w księgach rachunkowych "wakacje czynszowe"
W styczniu 2012 r. podpisaliśmy umowę na wynajem biura przez okres 3 lat. Zgodnie z postanowieniami umowy przez pierwsze 12 miesięcy jej obowiązywania nie będziemy otrzymywali od wynajmującego faktur ani nie będziemy dokonywali żadnych płatności na jego rzecz. Płatność za pierwszą fakturę uregulujemy w 2013 r. - czyli pierwszy rok jest "gratis". Miesięczny czynsz (od stycznia 2013 r.) będzie wynosił 25 euro za 1 m2. Łącznie wynajmujemy 750 metrów kwadratowych. Od stycznia 2014 r. stawka czynszu będzie indeksowana o średni poziom inflacji (wskaźnikiem HICP). W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych tego typu umowę? Czy fakt, że w pierwszym roku korzystamy z "wakacji czynszowych" i nie otrzymujemy faktur, oznacza, że pierwsze koszty w rachunku zysków i strat pojawią się dopiero w 2013 r.?
PROBLEM
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right