Porada
Jak rozliczyć koszty prenumeraty
W listopadzie bieżącego roku spółka z o.o. opłaciła prenumeratę specjalistycznego czasopisma o tematyce związanej z prowadzoną działalnością. Faktura za prenumeratę została wystawiona w listopadzie i w tym miesiącu wpłynęła do spółki. Prenumerata obejmuje okres od listopada 2010 r. do października 2011 r. Czy cały koszt prenumeraty można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w miesiącu jej opłacenia, czy też należy rozliczać go w czasie? Jakich zapisów dokonać w księgach rachunkowych?
problem
rada
Koszty prenumeraty należy rozdzielić proporcjonalnie na części dotyczące roku 2010 i 2011 i w takich częściach zaliczyć do kosztów podatkowych. Natomiast rozliczanie kosztów prenumeraty w czasie w okresach miesięcznych w danym roku podatkowym jest zależne od przyjętych przez jednostkę zasad polityki rachunkowości. Jeśli wysokość kosztów prenumeraty stanowi dla spółki kwotę nieistotną, może ją zaliczyć do kosztów jednorazowo w całości, w miesiącu zapłaty prenumeraty za ten rok.