Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-07-05

Jak ująć w księgach rachunkowych rozliczenie zaliczki wpłaconej dostawcy unijnemu, który dostarcza towar wraz z montażem

Nasza spółka prowadzi inwestycję budowy linii produkcyjnej. W jej ramach zawarliśmy umowę z kontrahentem z Niemiec na dostawę wraz z montażem jednej z maszyn. W kwietniu otrzymaliśmy dokument wzywający nas do zapłaty zaliczki. Wskazaną w nim kwotę wpłaciliśmy na początku maja. W tym samym miesiącu została zrealizowana dostawa oraz wystawiona faktura końcowa na całość dostawy (nie otrzymaliśmy faktury na dokonaną wpłatę zaliczki). Czy zakup ten stanowi u nas wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów? W którym momencie spółka powinna rozpoznać obowiązek podatkowy w VAT oraz według jakiego kursu ująć powyższe operacje w księgach rachunkowych?

PROBLEM

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00