Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-07-17

4. Jak ujmować w księgach rachunkowych polisę ubezpieczenia budynku

W kwietniu tego roku spółka zawarła umowę ubezpieczenia budynku biurowego. Polisa ubezpieczeniowa obejmuje okres od 1 maja 2007 r. do 30 kwietnia 2008 r. Składka została opłacona w całości w maju. W jaki sposób spółka powinna dokonać rozliczenia kosztu polisy dla celów podatkowych i bilansowych - czy można zastosować tu jednolite rozwiązanie? Proszę o przedstawienie sposobu ujęcia zakupu polisy w księgach rachunkowych spółki.

problem

rada

Zgodnie z zasadami obowiązującymi od 1 stycznia 2007 r. koszty pośrednio związane z osiąganiem przychodu, do których zaliczamy m.in. koszty ubezpieczeń majątkowych, dotyczące okresu przekraczającego rok podatkowy, przypisywane są dokładnie (lub gdy nie jest to możliwe - proporcjonalnie) do roku, którego dotyczą. Zasady te można stosować również dla celów bilansowych. Koszty ubezpieczeń majątkowych w księgach rachunkowych stanowią składnik kosztów podstawowej działalności operacyjnej jednostki, a dokładniej „Pozostałych kosztów rodzajowych”. Szczegóły w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00