comment
Porada
Data publikacji: 2006-04-02
Jak ewidencjonować zakupy i sprzedaż towarów prowadzoną w kilku punktach sprzedaży
Firma prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży części do maszyn i urządzeń rolniczych oraz materiałów budowlanych w dwóch miejscowościach. Czy prawidłowe jest przyjęcie następującej metody ewidencji zakupów i sprzedaży towarów, biorąc pod uwagę znaczną odległość pomiędzy punktami sprzedaży?
PROBLEM
• W zakresie zakupu:
Towar jest dostarczany do punktów sprzedaży przez właściciela firmy, który jest jednocześnie sprzedawcą, oraz przez bezpośrednich dostawców. Na podstawie faktur VAT, dowodów WZ bądź opisu towarów w programie wystawiany jest dokument PZ („przyjęcie z zewnątrz”) w dniu przyjęcia towaru do sklepu lub w terminie późniejszym. Faktury VAT z dokumentem PZ stanowiące kompletny dowód zakupu są przekazywane księgowemu w terminie późniejszym, w celu wprowadzenia ich do pkpir.
• W zakresie sprzedaży:
Sprzedaż odbywa się za pomocą kasy fiskalnej dla klienta nieprowadzącego działalności, a dla prowadzących działalność - z pominięciem kasy. Jeśli dla klienta nieprowadzącego działalności jest wystawiana faktura, to oryginał paragonu jest podłączany do kopii faktury. Po dziennym zatwierdzeniu sprzedaży w programie jest dokonywany rozchód towarów. Dostawa nowych towarów do sklepu, na które nie jest w terminie sporządzony dokument PZ, nie jest sprzedawana, gdyż program nie dokona takiej sprzedaży. Dopiero po sporządzeniu dowodu PZ (czasem po kilku dniach) odbywa się sprzedaż nowej partii towarów. Okresowo faktury VAT i raporty fiskalne są przekazywane księgowemu w celu wprowadzenia ich do pkpir.
Czy przyjęcie takich rozwiązań jest prawidłowe, czy też należy coś zmienić?
Pozostało 77% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka