Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-03-02

Kiedy usunięcie usterek w ramach gwarancji będzie kosztem, jeśli przychód z tej usługi był w roku poprzednim

Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług budowlano-remontowych. Umowa z kontrahentem przewidywała potrącenie kaucji gwarancyjnej w wysokości 10% zamówienia. Po odbiorze końcowym w listopadzie 2005 r. 50% kaucji zostało zwrócone, natomiast pozostała część została zatrzymana na okres udzielonej gwarancji. W styczniu 2006 r. zostały zgłoszone usterki, które usunęliśmy w ramach udzielonej gwarancji, korzystając z usług podwykonawcy, na co otrzymałem fakturę VAT. Czy koszt usunięcia usterek gwarancyjnych stanowi w związku z tym koszt uzyskania przychodu roku bieżącego, skoro przychód miał miejsce w roku ubiegłym? Czy może koszty napraw gwarancyjnych należy potraktować jako karę umowną za wadliwie wykonaną usługę niestanowiącą kosztu?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00