Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-09-28

Jak ujmować w księgach rachunkowych odszkodowanie z tytułu wad w wykonanych usługach

W sierpniu 2004 r. nasza spółka z o.o. wystawiła fakturę za wykonanie usługi (wycena nieruchomości) w kwocie 366 zł brutto. Zaksięgowano ją jako przychód i podatek należny VAT za sierpień 2004 r. Faktura została uregulowana przez zleceniodawcę w 2004 r. We wrześniu 2005 r. zleceniodawca wystąpił z pismem o zwrot zapłaconego wynagrodzenia w związku z kwestionowaniem prawidłowości wykonania usługi (uznaliśmy zastrzeżenia zleceniodawcy) i w oparciu o powyższe pismo przelewem bankowym zwróciliśmy wynagrodzenie w kwocie 366 zł.

PROBLEM
W związku z tym zwracamy się z pytaniami:
- jakie dokumenty powinien wystawić zleceniodawca w 2005 r., np. fakturę czy pismo z żądaniem zwrotu wynagrodzenia za nieprawidłowo wykonaną usługę,
- jak prawidłowo zaksięgować zwrot wynagrodzenia w 2005 r., w tym VAT,
- czy istnieją przesłanki umożliwiające zaliczenie wypłaty do kosztów uzyskania przychodów?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00