comment
Porada
Data publikacji: 2005-09-28
Jak ujmować w księgach rachunkowych odszkodowanie z tytułu wad w wykonanych usługach
W sierpniu 2004 r. nasza spółka z o.o. wystawiła fakturę za wykonanie usługi (wycena nieruchomości) w kwocie 366 zł brutto. Zaksięgowano ją jako przychód i podatek należny VAT za sierpień 2004 r. Faktura została uregulowana przez zleceniodawcę w 2004 r. We wrześniu 2005 r. zleceniodawca wystąpił z pismem o zwrot zapłaconego wynagrodzenia w związku z kwestionowaniem prawidłowości wykonania usługi (uznaliśmy zastrzeżenia zleceniodawcy) i w oparciu o powyższe pismo przelewem bankowym zwróciliśmy wynagrodzenie w kwocie 366 zł.
PROBLEM
W związku z tym zwracamy się z pytaniami:
- jakie dokumenty powinien wystawić zleceniodawca w 2005 r., np. fakturę czy pismo z żądaniem zwrotu wynagrodzenia za nieprawidłowo wykonaną usługę,
- jak prawidłowo zaksięgować zwrot wynagrodzenia w 2005 r., w tym VAT,
- czy istnieją przesłanki umożliwiające zaliczenie wypłaty do kosztów uzyskania przychodów?
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka