comment
Porada
Data publikacji: 2004-03-29
Jak umorzyć środek trwały o wartości poniżej 3500 zł
Spółka z o.o. rozpoczęła działalność w sierpniu 2003 r. Jej pierwszy rok bilansowy trwa 17 miesięcy (od sierpnia 2003 r. do końca grudnia 2004 r.). Spółka zgłosiła do urzędu skarbowego, że pierwszy rok podatkowy zakończy się 31 grudnia 2003 r., czyli będzie trwał 5 miesięcy. Tak więc pierwszy rok bilansowy obejmuje dwa lata podatkowe. Pierwsze sprawozdanie finansowe spółka sporządzi na dzień 21 grudnia 2004 r.
Spółka otrzymała w aporcie używane środki trwałe. Część z nich posiada wartość jednostkową poniżej 3500 zł - toteż środki te zostały umorzone jednorazowo. Kwota jednorazowego umorzenia była znaczna. Żeby nie dopuścić do jednorazowego i znacznego obciążenia wyniku finansowego w pierwszym miesiącu działalności, przeniesiono kwotę jednorazowej amortyzacji na konto rozliczeń międzyokresowych, z którego każdego miesiąca przeksięgowuje się w koszty 1/17 kwoty, tak żeby w ciągu roku bilansowego odnieść całą kwotę jednorazowej amortyzacji w koszty. Czy jednak spisanie w koszty całej jednorazowej amortyzacji musi wystąpić na dzień 31 grudnia 2003 r. zarówno w ewidencji księgowej, jak i w zeznaniu podatkowym?
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie