Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-03-29

Jak umorzyć środek trwały o wartości poniżej 3500 zł

Spółka z o.o. rozpoczęła działalność w sierpniu 2003 r. Jej pierwszy rok bilansowy trwa 17 miesięcy (od sierpnia 2003 r. do końca grudnia 2004 r.). Spółka zgłosiła do urzędu skarbowego, że pierwszy rok podatkowy zakończy się 31 grudnia 2003 r., czyli będzie trwał 5 miesięcy. Tak więc pierwszy rok bilansowy obejmuje dwa lata podatkowe. Pierwsze sprawozdanie finansowe spółka sporządzi na dzień 21 grudnia 2004 r.

Spółka otrzymała w aporcie używane środki trwałe. Część z nich posiada wartość jednostkową poniżej 3500 zł - toteż środki te zostały umorzone jednorazowo. Kwota jednorazowego umorzenia była znaczna. Żeby nie dopuścić do jednorazowego i znacznego obciążenia wyniku finansowego w pierwszym miesiącu działalności, przeniesiono kwotę jednorazowej amortyzacji na konto rozliczeń międzyokresowych, z którego każdego miesiąca przeksięgowuje się w koszty 1/17 kwoty, tak żeby w ciągu roku bilansowego odnieść całą kwotę jednorazowej amortyzacji w koszty. Czy jednak spisanie w koszty całej jednorazowej amortyzacji musi wystąpić na dzień 31 grudnia 2003 r. zarówno w ewidencji księgowej, jak i w zeznaniu podatkowym?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00