comment
Porada
Data publikacji: 2004-02-13
Jak wyceniać i ewidencjonować produkty wielokrotnego użytku
Nasza spółka zajmuje się świadczeniem usług projektowych. Jednym ze sprzedawanych produktów jest opracowany przez nas program komputerowy do samodzielnego sporządzenia kosztorysu budowy domu mieszkalnego. Nabywca tego produktu otrzymuje od nas płytę CD lub dyskietkę wraz z instrukcją użytkowania programu. W jaki sposób wycenić koszty własne sprzedaży tego produktu?
Do kwestii wyceny produktów wielokrotnego użytku (a takim jest wspomniany w pytaniu program komputerowy do samodzielnego sporządzania kosztorysu budowy domu) odnosi się art. 34 ust. 3 ustawy o rachunkowości. Stanowi on, iż wytworzone przez jednostkę filmy, oprogramowanie komputerów, projekty typowe i inne produkty o podobnym charakterze, przeznaczone do sprzedaży, wycenia się w okresie przynoszenia przez nie korzyści ekonomicznych, nie dłuższym niż 5 lat, w wysokości nadwyżki kosztów ich wytworzenia nad przychodami według cen sprzedaży netto, uzyskanymi ze sprzedaży tych produktów w ciągu okresu. Nieodpisane po upływie tego okresu koszty wytworzenia zwiększają pozostałe koszty operacyjne.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie