Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2004-02-13

Jak wyceniać i ewidencjonować produkty wielokrotnego użytku

Nasza spółka zajmuje się świadczeniem usług projektowych. Jednym ze sprzedawanych produktów jest opracowany przez nas program komputerowy do samodzielnego sporządzenia kosztorysu budowy domu mieszkalnego. Nabywca tego produktu otrzymuje od nas płytę CD lub dyskietkę wraz z instrukcją użytkowania programu. W jaki sposób wycenić koszty własne sprzedaży tego produktu?

Do kwestii wyceny produktów wielokrotnego użytku (a takim jest wspomniany w pytaniu program komputerowy do samodzielnego sporządzania kosztorysu budowy domu) odnosi się art. 34 ust. 3 ustawy o rachunkowości. Stanowi on, iż wytworzone przez jednostkę filmy, oprogramowanie komputerów, projekty typowe i inne produkty o podobnym charakterze, przeznaczone do sprzedaży, wycenia się w okresie przynoszenia przez nie korzyści ekonomicznych, nie dłuższym niż 5 lat, w wysokości nadwyżki kosztów ich wytworzenia nad przychodami według cen sprzedaży netto, uzyskanymi ze sprzedaży tych produktów w ciągu okresu. Nieodpisane po upływie tego okresu koszty wytworzenia zwiększają pozostałe koszty operacyjne.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00