Artykuł
Dopłaty do wypoczynku pracowników organizacji non profit
Zbliża się okres urlopowy, w którym pracownicy liczą na wsparcie socjalne ze strony swoich pracodawców. W jaki sposób prawidłowo przyznać i wypłacić pracownikom dopłaty do wypoczynku? Kto będzie uprawniony do takich dopłat? W jaki sposób określić szczegółowe warunki dysponowania środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na ten cel?
Magdalena Kasprzak
Jeśli chodzi o dofinansowywanie wypoczynku ze środków socjalnych, to nie ma w tym względzie większych ograniczeń. Mogą to być różne imprezy turystyczne oferowane przez wyspecjalizowane podmioty - zarówno w kraju, jak i za granicą. W praktyce o rodzajach i formach wypoczynku, wysokości i częstotliwości dofinansowania rozstrzygają postanowienia regulaminu funduszu socjalnego. To właśnie zapisy regulaminu stanowią w tej kwestii zasady i ograniczenia. Oczywiście im większe możliwości finansowe samego pracodawcy, tym na więcej dofinansowań mogą liczyć jego pracownicy. Pracodawca nie decyduje jednak sam o zawartości regulaminu - pamiętajmy, że ma obowiązek uzgodnić jego treść ze związkiem zawodowym bądź - gdy go nie ma - z reprezentantem swoich pracowników.
Organizacje non profit mogą ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (dalej: ZFŚS) pokryć koszty lub dopłacić do wypoczynku tzw. zorganizowanego, czyli złożonego z wielu usług turystycznych (np. noclegowych, gastronomicznych, transportowych i sportowo-rekreacyjnych). Chodzi np. o wczasy rodzinne, wczasy w mieście, obozy, kolonie, półkolonie, rajdy, zielone szkoły, spływy kajakowe, biwaki itp. W wielu przypadkach pracownicy wolą jednak otrzymać wsparcie na wypoczynek zorganizowany we własnym zakresie - tzw. wczasy pod gruszą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right