Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-07-01

Obowiązki pracowników organizacji non profit - w pytaniach i odpowiedziach

Zakres podstawowych obowiązków pracownika wynika bezpośrednio z zapisów umowy o pracę. Nie wolno zapominać jednak o ogólnych regulacjach wynikających z przepisów Kodeksu pracy. Poza czynnościami wynikającymi z zajmowania określonego stanowiska u pracodawcy, pracownik zobowiązany jest również przestrzegać powszechnych zasad z zakresu prawa pracy. Co więcej - zlekceważenie ich może spowodować pociągnięcie pracownika do odpowiedzialności, a nawet jego dyscyplinarne zwolnienie.

Każdy pracownik, niezależnie od miejsca wykonywania pracy, zobowiązany jest do realizacji powierzonych mu zadań. Dotyczy to nie tylko podstawowego zakresu obowiązków służbowych pracownika. Jak wynika z przepisów Kodeksu pracy (dalej: k.p.), pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę (art. 100 k.p.).

DODATKOWO, PRACOWNIK JEST OBOWIĄZANY W SZCZEGÓLNOŚCI:

● przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,

● przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,

● przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,

● dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00