Artykuł
Sponsoring jest usługą
Sponsoring jest przede wszystkim formą promocji wizerunku firmy i zwiększenia jej roli i udziału w rynku. Wychodząc z tego założenia, sponsorzy wspierają również organizacje pozarządowe. Zgodnie z orzecznictwem NSA sponsoring to „usługi reklamowe pozostałe”.
Sławomir Liżewski
Umowa sponsoringu jest umową nienazwaną i dotyczy świadczenia dwustronnie zobowiązującego. Oznacza to, że jej cechą powinna być ekwiwalentność świadczeń obu stron.
Istotne cechy umowy sponsoringu
Umowa sponsoringu powinna zawierać charakterystyczne dla sponsoringu postanowienia. Będzie to zatem zobowiązanie się sponsora do finansowego wsparcia sponsorowanego, który z kolei zobowiązany jest do promowania nazwy sponsora i prowadzonej przez niego działalności.
Umowa nakłada więc na sponsora obowiązek poniesienia określonych nakładów (pieniężnych lub rzeczowych) na rzecz sponsorowanego.
Z kolei sponsorowany w zamian zobowiązuje się do reklamowania firmy sponsora lub przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
Uwaga!
Akcje sponsoringowe mają na celu kształtowanie wizerunku firmy w szerokich kręgach potencjalnych klientów. Promowanie nazwy sponsora ma za zadanie wpływać na zwiększenie jego popularności i renomy, a co za tym idzie - zwiększenie przychodów z działalności.
W praktyce możemy wyróżnić dwie zasadnicze formy sponsoringu. Pierwszą z nich określa się niekiedy jako sponsoring właściwy, który polega m.in. na wzajemnym świadczeniu w relacji sponsor - sponsorowany.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right