Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-07-01

Sponsoring jest usługą

Sponsoring jest przede wszystkim formą promocji wizerunku firmy i zwiększenia jej roli i udziału w rynku. Wychodząc z tego założenia, sponsorzy wspierają również organizacje pozarządowe. Zgodnie z orzecznictwem NSA sponsoring to „usługi reklamowe pozostałe”.

Sławomir Liżewski

Umowa sponsoringu jest umową nienazwaną i dotyczy świadczenia dwustronnie zobowiązującego. Oznacza to, że jej cechą powinna być ekwiwalentność świadczeń obu stron.

Istotne cechy umowy sponsoringu

Umowa sponsoringu powinna zawierać charakterystyczne dla sponsoringu postanowienia. Będzie to zatem zobowiązanie się sponsora do finansowego wsparcia sponsorowanego, który z kolei zobowiązany jest do promowania nazwy sponsora i prowadzonej przez niego działalności.

Umowa nakłada więc na sponsora obowiązek poniesienia określonych nakładów (pieniężnych lub rzeczowych) na rzecz sponsorowanego.

Z kolei sponsorowany w zamian zobowiązuje się do reklamowania firmy sponsora lub przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.

Uwaga!

Akcje sponsoringowe mają na celu kształtowanie wizerunku firmy w szerokich kręgach potencjalnych klientów. Promowanie nazwy sponsora ma za zadanie wpływać na zwiększenie jego popularności i renomy, a co za tym idzie - zwiększenie przychodów z działalności.

W praktyce możemy wyróżnić dwie zasadnicze formy sponsoringu. Pierwszą z nich określa się niekiedy jako sponsoring właściwy, który polega m.in. na wzajemnym świadczeniu w relacji sponsor - sponsorowany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00