Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-05-01

Zatwierdzenie sprawozdania finansowego fundacji

W poprzednich numerach Rachunkowości... przedstawialiśmy czynności związane z przygotowaniem i zbadaniem sprawozdania finansowego jednostki non-profit. Ostatnim elementem tej procedury jest zatwierdzenie sprawozdania. Artykuł A. Szewieczek przedstawia tę procedurę w przypadku fundacji. Na końcu artykułu zamieszczony jest przykładowy wzór uchwały zatwierdzającej sprawozdanie finansowe.

Sprawozdanie finansowe
Fundacja, która nie prowadzi działalności gospodarczej, obok przepisów ustawy o rachunkowości stosuje również przepisy rozporządzenia wykonawczego do ustawy o rachunkowości w sprawie szczególnych zasad rachunkowości niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej.
Zgodnie z przepisami wymienionego rozporządzenia sprawozdanie finansowe fundacji składa się z:
a) bilansu,
b) rachunku wyników (zysków i strat),
c) informacji dodatkowej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00