comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-05-01
Zatwierdzenie sprawozdania finansowego fundacji
W poprzednich numerach Rachunkowości... przedstawialiśmy czynności związane z przygotowaniem i zbadaniem sprawozdania finansowego jednostki non-profit. Ostatnim elementem tej procedury jest zatwierdzenie sprawozdania. Artykuł A. Szewieczek przedstawia tę procedurę w przypadku fundacji. Na końcu artykułu zamieszczony jest przykładowy wzór uchwały zatwierdzającej sprawozdanie finansowe.
Sprawozdanie finansowe
Fundacja, która nie prowadzi działalności gospodarczej, obok przepisów ustawy o rachunkowości stosuje również przepisy rozporządzenia wykonawczego do ustawy o rachunkowości w sprawie szczególnych zasad rachunkowości niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej.
Zgodnie z przepisami wymienionego rozporządzenia sprawozdanie finansowe fundacji składa się z:
a) bilansu,
b) rachunku wyników (zysków i strat),
c) informacji dodatkowej.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka