Artykuł
1 stycznia 2017 r.
Zmiany w wymaganiach wobec kandydatów na stanowisko kuratora oświaty
Osoby przystępujące do konkursu na stanowisko kuratora oświaty powinny posiadać wykształcenie wyższe magisterskie, stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz co najmniej 7-letni staż pracy w charakterze nauczyciela (dotychczas staż ten musiał obejmować co najmniej 3-letni staż na stanowisku wymagającym sprawowania nadzoru pedagogicznego). Oprócz poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających tożsamość, wykształcenie i kwalifikacje kandydaci powinni m.in. przedstawić dodatkowe kompetencje przydatne na stanowisku kierowniczym oraz oświadczenia dotyczące m.in. posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych, niekarania karami dyscyplinarną, za umyślne przestępstwo i nietoczenia się przeciwko nim postępowania dyscyplinarnego czy o przestępstwo. Posiedzenie komisji konkursowej odbywa się w terminie nieprzekraczającym 21 dni (dotychczas 14 dni) od dnia upływu terminu składania ofert przez kandydatów, określonego w ogłoszeniu o konkursie. Pozostałe przepisy są tożsame z dotychczas obowiązującymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right