Artykuł
1 października 2016 r.
Zmiany w ocenie programu kształcenia uczelni wyższych
Uczelnie nie będą oceniane pod kątem instytucjonalnym (ocena działalności podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni). Polska Komisja Akredytacyjna, dokonując oceny programowej, będzie koncentrowała się na badaniu kwestii merytorycznych związanych z jakością kształcenia w jednostce, nie będzie natomiast weryfikowała kwestii formalnych związanych ze spełnianiem przez uczelnię warunków prowadzenia studiów. Dokonując oceny programu kształcenia Polska Komisja Akredytacyjna będzie brała pod uwagę m.in. realizację koncepcji kształcenia, opis zakładanych efektów kształcenia, realizację programu kształcenia z uwzględnieniem specyfiki profilu i poziomu kształcenia oraz skuteczność procesu uzyskiwania kwalifikacji. Ocena w zakresie kwalifikacji nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia ze studentami będzie dokonywana według kryterium adekwatności doboru kadry do programu kształcenia. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w procesie kształcenia będzie oceniana pod kątem udziału przedstawicieli pracodawców w opracowywaniu programów kształcenia oraz w realizacji procesu kształcenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right