Artykuł
9 stycznia 2016 r.
Zmiana zasad naboru do służby w Straży Pożarnej
ZMIANY 2016
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji określił, że informację o planowanym postępowaniu kwalifikacyjnym o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej zamieszcza się w formie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej danej jednostki organizacyjnej PSP, na jej stronie internetowej lub w siedzibie tej jednostki w miejscu ogólnie dostępnym, a także we właściwym miejscowo powiatowym urzędzie pracy. Wskazał szczegółowe zasady postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów. Na etapy postępowania kwalifikacyjnego składają się: test sprawności fizycznej, rozmowa kwalifikacyjna, test wiedzy (obejmujący problematykę związaną z funkcjonowaniem ochrony przeciwpożarowej i PSP oraz zadaniami na stanowisku, którego dotyczy postępowanie kwalifikacyjne), a także test kompetencyjny. Postępowanie kończą badania lekarskie mające na celu ocenę zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby. Dotychczas nabór do służby w PSP odbywał się na podstawie wytycznych Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right