Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-02

1 października 2015 r.

Zmiany w składaniu wniosków przez niepełnosprawnych o dofinansowanie składek ZUS opłaconych z opóźnieniem

Osoby niepełnosprawne wykonujące działalność gospodarczą, niepełnosprawni rolnicy oraz rolnicy zobowiązani do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika, którzy opłacą składki z maksymalnie 14-dniowym opóźnieniem, mający prawo do refundacji tych składek, we wniosku o refundację mogą wskazywać część lub całość informacji dodatkowo w formie fotokodu, oznaczeń lub etykiet ułatwiających identyfikację dokumentu. Termin na złożenie wniosku Wn-U-A został zmieniony i wyznaczony do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin do opłacenia składek za dany kwartał (dotychczas - do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym terminowo dokonano zapłaty składek za dany kwartał). Jednocześnie wnioskodawcy zostali zobligowani do składania wraz z pierwszym wnioskiem Wn-U-G oraz Wn-U-A kopii aktualnych dokumentów potwierdzających numery PESEL. W załącznikach nr 1 i nr 2 do rozporządzenia wprowadzono pozycję 45 (wniosek Wn-U-G) oraz pozycję 35 (wniosek Wn-U-A) - "Data opłacenia składek", w której wnioskodawca, zgodnie z objaśnieniem, powinien podać datę zgodną z datą na dowodzie potwierdzającym opłacenie w całości obowiązkowych składek na ubezpieczenia społeczne (lub ubezpieczenia społeczne rolników) wykazanych we wniosku, np. datą przelewu czy datą przekazu pocztowego. Ponadto załączniki nr 1 i nr 2 zostały odpowiednio dostosowane do zmienianych przepisów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00