Porada
Jak prawidłowo skorygować dane przekazane na formularzu ZUS ZSWA
Pracodawca, który przekazał do ZUS informację ZSWA o pracownikach zatrudnionych w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, ma także obowiązek jej skorygowania - jeżeli w przesłanym druku ujawni błędy. Sposób korekty formularza ZSWA zależy od rodzaju danych wymagających poprawienia.
Obowiązkiem pracodawcy, w związku z zatrudnianiem pracowników przy pracach w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, jest przekazywanie do ZUS corocznej informacji dotyczącej tego zatrudnienia. Pracodawcy muszą dokonywać zgłoszeń danych na formularzu ZUS ZSWA do 31 marca każdego następnego roku kalendarzowego. Zobowiązani są podawać w nich dane dotyczące zatrudnienia pracowników w poprzednim roku kalendarzowym przy pracach w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, wymienionych w załącznikach nr 1 i 2 do ustawy o emeryturach pomostowych.
W razie błędu - konieczna korekta
Zdarza się, że w przekazanym zgłoszeniu pracodawca popełni błąd. Zobowiązany jest wówczas skorygować informację ZSWA. W tym celu powinien przekazać do ZUS korygujące zgłoszenie danych zawierające wszystkie prawidłowe informacje.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right