Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-08-12

Nowe wymagania lokalowe dla pracodawców tworzących żłobek lub klub dziecięcy

Pracodawcy, którzy chcą sfinansować działalność żłobka lub klubu dziecięcego z zfśs albo finansują taką działalność ze środków socjalnych, od 14 lipca 2014 r. muszą m.in. zapewnić odpowiednie wyposażenie sanitarne takich pomieszczeń i regularnie je dezynfekować oraz zabezpieczyć instalację elektryczną przed dostępem dzieci. Ponadto apteczki w lokalu powinny być wyposażone w podstawowe środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy i instrukcję o zasadach udzielania tej pomocy.

Od 14 lipca br. na pracodawcę, który utworzył zakładowy żłobek lub klub dziecięcy, nałożono nowe obowiązki związane m.in. z wyposażeniem pomieszczeń tych placówek.

Wymagania lokalowe

W pomieszczeniach lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy, należy zapewnić temperaturę co najmniej 20°C. Wymagana powierzchnia każdego pomieszczenia przeznaczonego na zbiorowy pobyt od 3 do 5 dzieci wynosi co najmniej 16 m, a w przypadku liczby dzieci większej niż 5 powierzchnia każdego pomieszczenia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00