Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-12-12

Kiedy pracodawca może żądać od pracownika naprawienia wyrządzonej szkody

Nasz pracownik, zatrudniony na stanowisku informatyka, nieumyślnie uszkodził sprzęt komputerowy warty ok. 20 tys. zł. Sprzęt nie był na gwarancji, nie mamy więc podstaw, aby domagać się od producenta jego naprawy lub wymiany. Czy w takiej sytuacji możemy wystąpić do pracownika z żądaniem naprawienia powstałej szkody, a jeżeli nie wyrazi na to zgody, potrącić z jego wynagrodzenia odpowiednią kwotę, aby przynajmniej częściowo pokryć stratę? Pracownikowi nie powierzano mienia, a jego wynagrodzenie miesięczne wynosi 4000 zł brutto.

PROBLEM

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00