Artykuł
Kiedy pracownikom samorządowym przysługuje dodatek stażowy i jakie okresy wliczać przy jego ustalaniu
Pracownicy samorządowi mają zagwarantowane prawo do dodatku z tytułu wysługi lat, tzw. dodatku stażowego. Podstawowym warunkiem jego otrzymania jest wypracowanie wymaganego okresu. Im dłużej pracownik pracuje, tym otrzyma wyższy dodatek, aż do osiągnięcia jego maksymalnej wysokości, która wynosi 20% wynagrodzenia zasadniczego.
Pracownik, który jest zatrudniony jednocześnie u więcej niż jednego pracodawcy, u każdego z nich nabywa prawo do dodatku za wysługę lat.
Prawo do dodatku
Do okresów pracy (stażu pracy) uprawniających do dodatku z tytułu wysługi lat należy wliczać:
1) wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia, tj. okresy świadczenia pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. Wykonywanie pracy np. na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy cywilnoprawnej czy okres prowadzenia działalności gospodarczej przez pracownika nie są zatrudnieniem w rozumieniu tych przepisów; oraz
2) inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one zaliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze, np.:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right