Artykuł
Jak pracownicy mogą odpracowywać prywatne wyjścia w czasie pracy
Przepisy Kodeksu pracy nie regulują kwestii udzielenia pracownikom zwolnienia od pracy w celu załatwienia ich prywatnych spraw, jak też odpracowywania takiego czasu spędzonego poza firmą. Nie ma jednak przeszkód, aby pracodawca udzielił pracownikowi zgody na prywatne wyjście w godzinach pracy. Należy przy tym uważać na przepisy dotyczące czasu pracy.
Nakazując odpracowanie prywatnych wyjść z pracy pracodawca musi mieć na uwadze, aby nie doszło do naruszenia normy dobowej lub średniotygodniowej czasu pracy oraz zasady przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy.
Część wyjść w godzinach pracy uregulowana
Część regulacji związanych ze zwolnieniem pracownika z obowiązku świadczenia pracy przez pracodawcę jest zawarta w rozporządzeniu z 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. Nr 60, poz. 281 ze zm.). Na podstawie tych przepisów przyczynami usprawiedliwiającymi nieobecność pracownika w pracy są zdarzenia i okoliczności określone przepisami prawa pracy, które uniemożliwiają stawienie się pracownika do pracy i jej świadczenie, a także inne przypadki niemożności wykonywania pracy wskazane przez pracownika i uznane przez pracodawcę za usprawiedliwiające nieobecność w pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right