Jak działa Elektroniczny Urząd Podawczy w ZUS
ZUS uruchomił nową usługę dla swoich klientów - Elektroniczny Urząd Podawczy. Teraz, nie wychodząc z domu, za pośrednictwem Internetu można wysłać jeden z 5 udostępnionych wniosków, które do tej pory trzeba było dostarczyć do jednostki ZUS osobiście lub wysłać pocztą. Jednak ten sposób kontaktu z urzędem wymaga zakupu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przez kwalifikowany certyfikat. Z usługi mogą korzystać zarówno płatnicy, jak i ubezpieczeni. Usługa ta ma ułatwić klientom kontakt z urzędem.
Tematem warto się zainteresować, ponieważ w przyszłości ZUS planuje wprowadzenie certyfikatów kwalifikowanych również do przekazu dokumentów ubezpieczeniowych za pośrednictwem programu służącego do przekazywania dokumentów. Przy obydwu usługach będzie można korzystać z jednego certyfikatu. Działania ZUS dotyczące elektronicznego porozumiewania się są podyktowane troską o bezpieczeństwo i wygodę klientów, wychodzą naprzeciw dawno wyczekiwanym potrzebom.
(?) Chciałbym zwrócić się do ZUS o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek. Jeżeli skorzystam z przesłania wniosku za pomocą elektronicznego przekazu, to czy dostanę jakieś potwierdzenie, że wniosek dotarł do ZUS?