comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-27
Jak rozwiązać problemy ze skompletowaniem wniosku o ustalenie kapitału początkowego
Termin składania wniosków o ustalenie kapitału początkowego upływa 31 grudnia 2006 r. Mimo że wnioski można składać od ponad 7 lat, wielu ubezpieczonych i płatników składek nie wywiązało się z tego obowiązku.
Wniosek o kapitał początkowy powinny złożyć wszystkie osoby urodzone po 31 grudnia 1948 r., które posiadają okres pracy - ubezpieczenia przypadający przed 1 stycznia 1999 r. Takiego obowiązku nie mają jedynie osoby, które nabędą prawo do wcześniejszej emerytury, ponieważ wysokość tych emerytur jest ustalana na starych zasadach.
Wysokość kapitału początkowego będzie bezpośrednio wpływać na wysokość emerytury obliczonej na nowych zasadach. Dla osoby, która nie złoży dokumentacji umożliwiającej wyliczenie kapitału początkowego, zostanie ona ustalona tylko od wysokości składek na ubezpieczenia emerytalne zgromadzonych na indywidualnym koncie ubezpieczonego, zapisywanych dopiero od 1 stycznia 1999 r.
Nasza firma zatrudnia 98 pracowników. Kompletując wnioski o kapitał początkowy chcielibyśmy ułatwić sobie zadanie i wystawić zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w formie wydruku komputerowego, zamiast wypisywać je na formularzu ZUS Rp-7. Czy ZUS uwzględni te dokumenty?
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka