Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-06-13

Wypadki przy pracy - jaki zakres kontroli PIP?

Na pracodawcy ciąży szereg obowiązków związanych z wypadkiem przy pracy pracownika. Kontrole inspekcji wykazują m.in. uchybienia w dokumentacji sporządzanej przez pracodawcę oraz naruszenia innych obowiązków, takich jak powiadamianie o wypadku określonych organów. Jednakże nie tylko na to zwracają uwagę inspektorzy PIP.

Każdy z pracowników podczas szkolenia wstępnego z zakresu bhp powinien być zapoznany z obowiązkiem niezwłocznego zawiadamiania przełożonego o wypadku przy pracy. Obowiązek ten dotyczy zarówno sytuacji, gdy pracownik sam jest osobą poszkodowaną, jak i każdego wypadku zaistniałego w zakładzie, a także sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego.
Podczas kontroli inspektorzy pracy niejednokrotnie stwierdzali, że pracownicy, którzy ulegli wypadkowi, nie ujawniali wypadku bezpośrednio po zdarzeniu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00