comment
Porada
Data publikacji: 2004-06-13
Wypadki przy pracy - jaki zakres kontroli PIP?
Na pracodawcy ciąży szereg obowiązków związanych z wypadkiem przy pracy pracownika. Kontrole inspekcji wykazują m.in. uchybienia w dokumentacji sporządzanej przez pracodawcę oraz naruszenia innych obowiązków, takich jak powiadamianie o wypadku określonych organów. Jednakże nie tylko na to zwracają uwagę inspektorzy PIP.
Każdy z pracowników podczas szkolenia wstępnego z zakresu bhp powinien być zapoznany z obowiązkiem niezwłocznego zawiadamiania przełożonego o wypadku przy pracy. Obowiązek ten dotyczy zarówno sytuacji, gdy pracownik sam jest osobą poszkodowaną, jak i każdego wypadku zaistniałego w zakładzie, a także sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego.
Podczas kontroli inspektorzy pracy niejednokrotnie stwierdzali, że pracownicy, którzy ulegli wypadkowi, nie ujawniali wypadku bezpośrednio po zdarzeniu.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka