Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-12-16

Likwidacja pracodawcy a zaświadczenie o pracy w szczególnych warunkach

Spółka, w której prowadzę sprawy kadrowe, istnieje od stycznia 1995 r. Zakład pracy powstał na bazie majątku spółdzielni pracy, która z końcem 1994 r. została zlikwidowana. Wszyscy pracownicy spółdzielni zostali zwolnieni z pracy, a nowy pracodawca część z nich ponownie zatrudnił. Mój zakład pracy znajduje się w posiadaniu akt osobowych wszystkich byłych pracowników spółdzielni. Niedawno jeden z nich zwrócił się do nas z wnioskiem o wystawienie zaświadczenia potwierdzającego okresy wykonywania pracy w szczególnych warunkach w zlikwidowanej spółdzielni pracy, w związku z zamiarem przejścia na emeryturę na podstawie art. 32 ustawy o emeryturach i rentach z FUS. Mam wątpliwości, czy mój zakład pracy może takie zaświadczenie wystawić. Poza tym, po dokładnej analizie akt osobowych zainteresowanego, stwierdziłam, że istnieją rozbieżności co do tego, czy rzeczywiście był on zatrudniony na stanowisku zaliczonym do pracy w szczególnych warunkach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00