Artykuł
Jak postąpić, gdy w wyniku błędnego oświadczenia zleceniobiorcy od wynagrodzenia z umowy nie naliczono składek na ubezpieczenia społeczne
Otrzymaliśmy z ZUS zawiadomienie o podleganiu ubezpieczeniom społecznym w 2012 r. jednego z naszych zleceniobiorców. Osoba ta złożyła nam oświadczenie, z którego wynikało, że w okresie, w którym wykonywała umowę zlecenia, była zatrudniona na umowę o pracę z wynagrodzeniem wyższym od minimalnego. Dlatego z tytułu zlecenia zgłosiliśmy ją tylko do ubezpieczenia zdrowotnego. ZUS wskazał jednak, że w okresie wykonywania umowy osoba ta powinna być zgłoszona do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych, gdyż osiągane przez nią wynagrodzenie ze stosunku pracy było niższe niż minimalne. W tej sytuacji powstała konieczność korekty dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej za poprzedni rok oraz dopłaty składek na ubezpieczenia społeczne wraz z odsetkami. Zleceniobiorca nie współpracuje już z naszą firmą, ale chcemy odzyskać od niego opłacone składki, które powinien sfinansować. Co zrobić w sytuacji, kiedy nie dokona on takiego zwrotu?
zleceniobiorca, składki, oświadczenie
PROBLEM
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right