Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-11-02

Kiedy pracownik musi ponownie zgłosić studiujące dziecko do ubezpieczenia zdrowotnego jako członka rodziny

Nasza pracownica zgłosiła się do działu personalnego z informacją, że jej studiujący syn, chcąc skorzystać z porady lekarskiej, dowiedział się, że system eWUŚ nie potwierdził jego prawa do świadczeń. Nie dokonywaliśmy wyrejestrowania syna naszej pracownicy, w jego danych również nie zaszły żadne zmiany. Formularz ZUS ZCNA także został wypełniony poprawnie. Przed wakacjami syn naszej pracownicy bez problemu korzystał z opieki zdrowotnej. Jaka może być przyczyna obecnego problemu i jak należy go rozwiązać - pyta Czytelniczka z Włodawy.

Jeżeli zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego, przesłane przez płatnika zostało sprawdzone i jest prawidłowe, należy dowiedzieć się od pracownicy, czy jej syn nie został zgłoszony w ostatnim czasie do ubezpieczenia zdrowotnego przez innego płatnika (np. przez pracodawcę w czasie wakacji). W takiej sytuacji konieczne jest ponowne zgłoszenie studenta jako członka rodziny, ponieważ zgłoszenie go z tytułu zatrudnienia przez pracodawcę spowodowało wygaśnięcie w systemie eWUŚ ubezpieczenia zdrowotnego z poprzedniego tytułu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00