Porada
Ile wynosi okres ważności zaświadczenia o niekaralności
Pracownicy samorządowi zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych muszą mieć zaświadczenie o niekaralności. Jaki jest okres ważności tego zaświadczenia? Czy musimy okresowo potwierdzać niekaralność zatrudnionych urzędników? Czy jeżeli przy rekrutacji kandydat przedstawi zaświadczenie np. sprzed 6-10 miesięcy, to będzie ono dla nas wystarczające, czy należy wystąpić o nowe - pyta Czytelnik z Wrocławia.
Przepisy nie określają terminu ważności zaświadczenia o niekaralności. Informacja uzyskana z rejestru potwierdza niekaralność jedynie na dzień wystawienia zaświadczenia. W przypadku pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym pracodawca otrzyma jednak z urzędu informację o wszczęciu wobec takiej osoby postępowania karnego oraz o ukończeniu tego postępowania. Tym samym pracodawca nie ma obowiązku okresowego potwierdzania zaświadczenia o niekaralności. Jeśli natomiast zaświadczenie o niekaralności jest sprzed kilku miesięcy, to od decyzji pracodawcy zależy, czy je przyjmie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right