Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-03-02

Ile wynosi okres ważności zaświadczenia o niekaralności

Pracownicy samorządowi zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych muszą mieć zaświadczenie o niekaralności. Jaki jest okres ważności tego zaświadczenia? Czy musimy okresowo potwierdzać niekaralność zatrudnionych urzędników? Czy jeżeli przy rekrutacji kandydat przedstawi zaświadczenie np. sprzed 6-10 miesięcy, to będzie ono dla nas wystarczające, czy należy wystąpić o nowe - pyta Czytelnik z Wrocławia.

Przepisy nie określają terminu ważności zaświadczenia o niekaralności. Informacja uzyskana z rejestru potwierdza niekaralność jedynie na dzień wystawienia zaświadczenia. W przypadku pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym pracodawca otrzyma jednak z urzędu informację o wszczęciu wobec takiej osoby postępowania karnego oraz o ukończeniu tego postępowania. Tym samym pracodawca nie ma obowiązku okresowego potwierdzania zaświadczenia o niekaralności. Jeśli natomiast zaświadczenie o niekaralności jest sprzed kilku miesięcy, to od decyzji pracodawcy zależy, czy je przyjmie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00