Artykuł
Prawidłowe ustalanie harmonogramów czasu pracy na 2015 r.
Przed zaplanowaniem harmonogramów czasu pracy w 2015 r. pracodawca powinien prawidłowo ustalić wymiary czasu pracy pracowników. Musi też pamiętać, że w 2015 r. występują w sierpniu i grudniu święta przypadające w sobotę, które obniżają wymiar czasu pracy każdego pracownika o 8 godzin.
Stworzenie harmonogramu czasu pracy każdorazowo należy rozpocząć od ustalenia wymiaru czasu pracy obowiązującego pracownika w danym okresie rozliczeniowym. Wymiar to liczba godzin pracy, którą pracodawca może i powinien zaplanować pracownikowi do przepracowania w tworzonym dla niego harmonogramie czasu pracy. Jego ustalenie jest zatem konieczne jeszcze przed przystąpieniem do planowania pracy na poszczególne dni i godziny, z zachowaniem wymagań wynikających ze stosowanego u danego pracodawcy systemu czasu pracy.
Ustalanie wymiaru czasu pracy
Przed ustaleniem i opracowaniem harmonogramów czasu pracy na poszczególne okresy pracodawca powinien ustalić wymiary czasu pracy obowiązujące pracowników w określonych miesiącach 2015 r.
-
keyboard_arrow_right