Artykuł
Obowiązki pracodawcy korzystającego z zatrudnienia bezrobotnych - po zmianie przepisów
Pracodawca, który korzysta ze wsparcia z urzędu pracy z tytułu zatrudnienia osób bezrobotnych, musi przez określony czas utrzymać ich miejsca pracy. Angażując bezrobotnego, może zawrzeć z nim umowę o pracę, umowę o staż lub umowę cywilnoprawną (w przypadku agencji zatrudnienia). Przed zatrudnieniem na umowę o pracę musi skierować bezrobotnego na badania lekarskie i przeprowadzić szkolenie bhp.
Pracodawcy, którzy mają zamiar zatrudnić osobę bezrobotną przy udziale urzędu pracy lub współpracującej ze starostą agencji zatrudnienia, uzyskali wiele nowych możliwości.
Zmiany w tym zakresie wprowadza ustawa z 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw.
Nowe regulacje dotyczące wsparcia dla pracodawców wejdą w życie po upływie 14 dni od opublikowania w Dzienniku Ustaw, a zmiany dotyczące prac interwencyjnych od 1 lipca 2014 r.
Obowiązki w zakresie zatrudnienia
Pracodawcy chcący uzyskać wsparcie z urzędu pracy są zobowiązani do bezpośredniego zatrudniania skierowanego bezrobotnego przez wskazany w nowych przepisach okres (nie dotyczy to stażu). Jednocześnie chodzi tu przede wszystkim o zatrudnienie w ramach stosunku pracy, choć umowy cywilnoprawne również w niektórych przypadkach zostały dopuszczone (zatrudnienie przy udziale agencji zatrudnienia).
W przypadku zawarcia ze skierowaną osobą umowy o pracę przepisy - oprócz okresu trwania stosunku pracy - nie narzucają dodatkowych obowiązków. Oznacza to, że pracodawca może zaproponować każdy rodzaj umowy o pracę, włącznie z umową na okres próbny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right