Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-03-08

REGULAMIN WYNAGRADZANIA

Kiedy należy wprowadzić regulamin wynagradzania

PROBLEM

W styczniu 2014 r. przekroczyliśmy liczbę 20 pracowników. Obecnie zatrudniamy już 25 osób. Czy musimy wprowadzić regulamin wynagradzania? Czy trzeba wypowiedzieć pracownikom dotychczasowe warunki płacy określone w umowach o pracę?

RADA

Powinni Państwo utworzyć regulamin wynagradzania. Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nieobjęty ponadzakładowym lub zakładowym układem zbiorowym pracy, ma obowiązek ustalenia warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń w regulaminie wynagradzania. Jeżeli określone w regulaminie warunki wynagradzania będą mniej korzystne dla pracowników niż wynikające z indywidualnych umów o pracę, pracodawca będzie musiał wprowadzić je w drodze porozumienia zmieniającego lub wypowiedzenia zmieniającego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00