Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-07-28

OBOWIĄZKI PŁATNIKA W PRZYPADKU PRZEJĘCIA PRACODAWCY

Obowiązkiem przejmowanego pracodawcy w razie przejęcia tylko części jego pracowników jest wyrejestrowanie ich z ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego na formularzu ZUS ZWUA.

Gdy jeden podmiot przejmuje inny podmiot - wraz ze zobowiązaniami wynikającymi z zawartych z pracownikami umów o pracę (w trybie art. 231 k.p.) zarówno po stronie przejmowanego, jak i przejmującego zakładu pracy powstają określone obowiązki w zakresie zgłaszania do ubezpieczeń oraz rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne.

Przejmowany podmiot jako płatnik składek powinien sporządzić i przekazać do ZUS:

● wyrejestrowanie z ubezpieczeń - na formularzu ZUS ZWUA - pracowników:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00