comment
Porada
Data publikacji: 2012-07-28
OBOWIĄZKI PŁATNIKA W PRZYPADKU PRZEJĘCIA PRACODAWCY
Obowiązkiem przejmowanego pracodawcy w razie przejęcia tylko części jego pracowników jest wyrejestrowanie ich z ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego na formularzu ZUS ZWUA.
Gdy jeden podmiot przejmuje inny podmiot - wraz ze zobowiązaniami wynikającymi z zawartych z pracownikami umów o pracę (w trybie art. 231 k.p.) zarówno po stronie przejmowanego, jak i przejmującego zakładu pracy powstają określone obowiązki w zakresie zgłaszania do ubezpieczeń oraz rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne.
Przejmowany podmiot jako płatnik składek powinien sporządzić i przekazać do ZUS:
● wyrejestrowanie z ubezpieczeń - na formularzu ZUS ZWUA - pracowników:
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka