Porada
KOSZTY SPORU PRACODAWCY Z PRACOWNIKIEM
W przypadku gdy pracodawca przegra sprawę z pracownikiem w sądzie pracy, będzie zobowiązany nie tylko do zapłaty dochodzonej przez niego należności, lecz także do zwrotu kosztów procesu.
Aktem prawnym, który reguluje kwestię kosztów sądowych w sprawach pracowniczych, jest ustawa z 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (zwana dalej ustawą). Koszty sądowe obejmują opłaty i wydatki. Opłacie podlegają pisma, które strony wnoszą do sądu. Natomiast wydatki obejmują m.in. zwrot kosztów podróży i noclegu oraz utraconych zarobków lub dochodów świadków wezwanych na rozprawę czy też wynagrodzenie i zwrot kosztów poniesionych przez biegłych, tłumaczy oraz kuratorów ustanowionych dla strony w danej sprawie. Jeżeli strona była reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika, do kosztów procesu zalicza się także jego wynagrodzenie. W większości przypadków sądy zasądzają minimalne stawki tego wynagrodzenia określone w rozporządzeniu w sprawie opłat za czynności adwokackie oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right