Artykuł
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Aby wybrać nowych przedstawicieli, obecni radni gmin, powiatów oraz województw muszą złożyć na dwa miesiące przed końcem kadencji oświadczenia majątkowe. Należy o tym pamiętać w obliczu zbliżających się wyborów samorządowych.
Beata Skrobisz-Kaczmarek
radca prawny
Oświadczenie majątkowe składają radni gmin, powiatów i województw oraz inne osoby zobowiązane do tego przepisami ustawy. Pierwsze oświadczenie mają obowiązek złożyć w terminie 30 dni od złożenia ślubowania. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny musi dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat, a wójt informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyboru. Kolejne oświadczenia majątkowe są składane w każdym roku do 30 kwietnia, według stanu na 31 grudnia roku poprzedniego oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right