Porada
Ochrona wynagrodzenia
Zawieszenie postanowień regulaminu wynagradzania
Ostatnio sytuacja finansowa mojej firmy uległa znacznemu pogorszeniu. Obawiam się o utratę płynności finansowej i w związku z tym szukam możliwych oszczędności. Obowiązujący w firmie regulamin przewiduje wysokie dodatki do wynagrodzeń. Słyszałem o możliwości zawieszenia postanowień regulaminu wynagradzania. Na czym polega takie zawieszenie i czy mogę je zastosować w swoim zakładzie?
Tak. Pracodawca ma możliwość zawieszenia stosowania w całości lub w części przepisów prawa pracy, określających prawa i obowiązki stron stosunku pracy, w tym regulaminu wynagradzania.
Regulamin wynagradzania jest aktem wewnątrzzakładowym, ale nie ma charakteru obligatoryjnego u wszystkich pracodawców. Regulamin wynagradzania ustala obowiązkowo pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników nieobjętych zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy (art. 77 § 1 k.p.). Regulamin powinien określać warunki wynagradzania za pracę, a także inne świadczenia związane z pracą oraz zasady ich przyznawania. Obowiązujący w firmie regulamin wynagradzania przyznający pracownikom korzystniejsze uprawnienia niż wynikające z Kodeksu pracy oraz innych przepisów prawa pracy jest dla pracodawcy wiążący. Możliwe jest jednak jego zawieszenie uzasadnione sytuacją finansową firmy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right