Artykuł
POSTANOWIENIA UMOWY O PRACĘ (CZ. 1)
Pracodawca, zatrudniając pracownika, musi z nim podpisać umowę. Aby nie narazić się na odpowiedzialność, powinien jednak unikać postanowień niezgodnych z prawem, np. zapisów zakazujących podejmowania dodatkowego zatrudnienia.
Monika Frączek
Pracodawca nie może w umowie o pracę zakazać pracownikowi podejmowania dodatkowego zatrudnienia ani zobowiązać go do występowania o zgodę przed podjęciem dodatkowego zatrudnienia. W myśl art. 65 Konstytucji RP każdemu zapewnia się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru miejsca pracy, a wyjątki w tej kwestii określa ustawa. Oznacza to, że - co do zasady - pracownik może mieć kilka stosunków pracy, z różnymi pracodawcami i konkretny pracodawca nie może zmuszać pracownika do pracy "tylko u niego". Wyjątki są możliwe, ale tylko w odniesieniu do tych pracodawców, którym przepis rangi ustawowej pozwala na prowadzenie takiego ograniczenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right