Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-03-28

CZAS PRACY PRACOWNIKÓW DELEGOWANYCH DO KRAJÓW UE

Pracownicy delegowani do pracy w Unii Europejskiej w zakresie czasu pracy powinni mieć zapewnione co najmniej tak samo dobre warunki jak pracownicy świadczący pracę w kraju.

Agnieszka Zwolińska

Kancelaria Prawna Chałas i Wspólnicy sp. k.

Aby odpowiedzieć na pytanie, czy pracodawca ma obowiązek udzielić pracownikowi delegowanemu do pracy w innym państwie członkowskim dnia wolnego w dni, które w tym państwie są dniami ustawowo wolnymi od pracy, najpierw należy określić, kto jest pracownikiem delegowanym.

Pracownikiem delegowanym jest:

 osoba delegowana przez pracodawcę pochodzącego z jednego z państw członkowskich (zwanego dalej państwem wysyłającym) do pracy na terytorium innego państwa członkowskiego (zwanego dalej państwem delegacji) w celu wykonania umowy zawartej między tym pracodawcą a jego kontrahentem znajdującym się w państwie delegacji,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00