NABÓR NA STANOWISKA URZĘDNICZE
Aby uzyskać status urzędnika mianowanego, kandydat musi spełnić wymogi formalne ściśle określone w ustawie i przejść z pozytywnym wynikiem 3-częściowe postępowanie kwalifikacyjne.
Katarzyna Kosińska
Zgodnie z zapisami ustawy z 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (DzU nr 170, poz. 1218 ze zm.) osoby zatrudnione w służbie cywilnej w Polsce podzielone zostały na dwie kategorie: pracowników służby cywilnej i urzędników służby cywilnej. Aby uzyskać status urzędnika służby cywilnej (urzędnika mianowanego), pracownik służby cywilnej musi z pozytywnym wynikiem ukończyć postępowanie kwalifikacyjne.
Pomimo dużego stopnia trudności i złożoności egzaminu oraz wysokich wymogów formalnych stawianych kandydatom bardzo wiele osób decyduje się na przystąpienie do egzaminu na urzędnika. Status urzędnika mianowanego oznacza większy prestiż zawodowy dla osoby zatrudnionej w administracji, możliwość objęcia stanowiska kierowniczego (zastępca dyrektora, dyrektor) oraz określone korzyści finansowe (stały dodatek miesięczny do wynagrodzenia, który może być podwyższany).