Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-27

Ograniczenia w podejmowaniu zatrudnienia w UE

Pomimo 3 lat obecności Polski we Wspólnocie Europejskiej wobec polskich pracowników nadal mają zastosowanie ograniczenia w podejmowaniu pracy w niektórych państwach członkowskich.

Beata Naróg

Z dniem 1 maja 2004 r., tj. z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, otworzyły się możliwości wykonywania pracy przez obywateli polskich w krajach UE, gwarantowane przepisami Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (zwanego TWE) oraz m.in. rozporządzeniem Rady (EWG) 1612/68 z 15 października 1968 r. dotyczącym swobody przepływu pracowników w ramach Wspólnoty.

Wykonywanie pracy przez Polaków na terenie Unii może odbywać się również na podstawie wdrożonych w państwach członkowskich przepisów dyrektywy 96/71/WE z 16 grudnia 1996 r. dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. W takich przypadkach mamy do czynienia z pracownikami tzw. delegowanymi przez polskiego pracodawcę do wykonywania pracy na terenie innego kraju UE w związku ze świadczoną na terenie kraju przez tego pracodawcę usługą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00