Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-02

NOWA USTAWA O PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY?

Wyższe kary za wykroczenia przeciwko prawom pracownika, rozszerzenie katalogu wykroczeń, za które może zostać ukarany pracodawca, oraz zwiększenie uprawnień inspektora to tylko niektóre zmiany, jakie prawdopodobnie czekają pracodawcę od 1 lipca 2007 r.

Halina Tulwin
7 marca 2007 r. Sejm uchwalił ustawę o Państwowej Inspekcji Pracy, która zastąpi dotychczasową, obowiązującą od 1981 r. Spośród istotnych zmian przyjętych w nowej ustawie należy wymienić poszerzenie zakresu działania Państwowej Inspekcji Pracy, wyposażenie inspekcji pracy w nowe instrumenty prawne oraz zwiększenie poziomu penalizacji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika. Ustawa została przekazana do Senatu 8 marca 2007 r.
Celem nowej regulacji - jak wynika z uzasadnienia projektu ustawy - było m.in. dostosowanie form i zakresu realizacji zadań Państwowej Inspekcji Pracy do nowych potrzeb spowodowanych rozwojem i zróżnicowaniem form prawno-organizacyjnych podmiotów zatrudniających pracowników, wzrostem konkurencyjności firm i pogłębiającą się niestabilnością rynku pracy. Pojawiła się również potrzeba poszerzenia kompetencji kontrolnych inspekcji pracy oraz wprowadzenia rozwiązań wzmacniających skuteczność jej działania. Poniżej przedstawione zostały niektóre z rozwiązań prawnych wprowadzonych w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00