Data publikacji: 29.06.2018
Co wolno powiedzieć przez telefon
Udzielenie pewnych informacji o pracownikach za pośrednictwem łączy teleinformatycznych, np. przez telefon czy e-mail, jest dopuszczalne, ale tylko przy spełnieniu ściśle określonych warunków. W przypadku ich nieprzestrzegania pracodawca musi liczyć się z sankcjami karnymi.
Jakub Kaniewski
Obserwowany w ostatnim okresie wzmożony ruch, szczególnie na rynku kredytowym, pociąga za sobą coraz powszechniejszą, ale podkreślmy - złą praktykę - metod weryfikowania przez podmioty udzielające takich kredytów (głównie banki) danych kredytobiorcy (np. pracownika). Pośpiech, oszczędność czasu zmusza do podejmowanych prób zdobycia niezbędnych informacji w sposób możliwie szybki i bez zbędnych formalności. Z pomocą wielu instytucjom kredytującym przychodzą najnowsze środki techniki, głównie e-mail, ale również wysłużone, sprawdzone telefony. Niestety pracodawcy, udzielając żądanych informacji, często działają na pograniczu prawa czy wręcz z jego naruszeniem.